Welcome to Our Website

Ertuğrul Özkök: Geçen çarşamba “Sunset zirvesinde” taksi ve Uber mesajı yazan 30 patron

Pazar Yazısı | Ertuğrul Özkök

Geçtiğimiz çarşamba günü, önümüzdeki 16 Mayıs günü 30’uncu kuruluş gününü kutlayacak olan Sunset restoranda bir zirve toplantısı yapıldı.

Aralarında Türkiye’nin önde gelen birçok patron ve yöneticisi vardı.

Mesela masanın başında FİBA Holding’in yönetim kurulu başkanı Hüsnü Özyeğin oturuyordu.

Kurduğu Özyeğin Üniversitesi’nde Kordon Bleu ile birlikte açtığı gastronomi bölümü onu bu alana da soktu.

Öyle gizli kapaklı bir toplantı değildi.

TÜRYİD Yüksek İstişare Kurulu üyeleriydi bunlar.

Cumhuriyet gecesinin ertesi günü ikinci patron haberi

Bir akşam önce, Cumhuriyet gazetesinin 100’üncü yıl davetindeki yüksek sayıda patron katılımından sonra bu bir anlamda ikinci patron haberi oluyordu.

Yani ‘Turizm Restoran Yatırımcıları ve Gastronomi İşletmeleri Derneği’ Yüksek İstişare Kurulu toplantısıydı.

Önümüzdeki hafta başlayacak olan Dördüncü Gastro-Ekonomi Zirvesi öncesi bir araya gelmişlerdi.

Toplantıda çekilen fotoğrafa baktım.

Anadolu Grubu’nun Başkanı Tuncay Özilhan, Rixos Otellerinin Yönetim Kurulu Başkanı Fettah Tamince, Kavaklıdere Şarapları Yönetim Kurulu Başkanı Ali Başman, Perno Ricard’ın CEO’su Selçuk Tümay’ı gördüm.

Bunun üzerine zirveye katılanların tam listesini aldım.

Bu listeyi de ek olarak veriyorum.

Büyük patronlardan bir tek Ferit Şahenk mazeret bildirmiş ve katılamamış.

Gerisi tam kadro orada.


Sunset restorandaki zirve toplantısından bir kare

Toplantıda konuşulan taksi konusu iki bakan ve bir başkana iletilecek

Bu toplantıda en çok tartışılan konu taksi meselesi oldu.

Tartışılan ve büyük ölçüde kabul gören bir taksi mesajı ortaya çıktı ve bu mesaj Sunset zirvesinin görüşü olarak önümüzdeki günlerde iki bakan ve bir belediye başkanına iletilecek.

Bunlar Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Turizm ve Kültür Bakanı Mehmet Ersoy ve İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu.

Taksi konusundaki tartışmada nelerin konuşulduğunu anlatmadan önce merak ettiğim bir ayrıntıyı öğrenmeye çalıştım.

Gastronomi ve restoran konusunda bir araya gelen patron ve üst düzey yöneticiler kendi aralarında ne yer, ne içerler?

Yani böyle yüksek düzeyde bir gastronomi zirvesinin menüsü nedir?

Bugün pazar, isterseniz önce buradan başlayalım.


Şef Marios Tsouris

Mikonos’tan yeni transfer şefin hazırladığı menüde neler vardı?

Menüyü ekzekütif şef Marios Tsouris hazırlamış.

(*) Ton balığı tartar, fillo tart, nori jölesi ve havyar ile

(*) Deniz tarağı, porcini mantar ve sabayos sos ile

(*) Dana carpaccio, trüflü mayonez ve tütsülenmiş ekmek dilimi ile

(*) Caterpillar Roll

(*) Tuzlu limon borbet, zeytinyağı ile

(*) Şili levreği, ponzu sos, guacamole ve siyah trüf ile

(*) Bademli ekmek, badem ve yer fıstıklı karamel ve vanilyalı dondurma ile

Ali Başman’dan 2022 yeni ürün Cote d’avanos Roze

İçki menüsü ise şöyleydi:

(*) Kavacklıdere Cote d’Avanos 2022 Roze

(*) Kavaklıdere Cote d’Avanos Chardonnay 2022

Bu arada menüyü hazırlayan şef Marios Tsouris, Mikonas’tan gelip bir ay önce Sunset’e başladı.

Bu bir anlamda onun İstanbul’un Creme de la Creme’i ile ilk tanışmasıydı.

Ama asıl tanışmasını 16 Mayıs akşamı verilecek smokinli 30’uncu yıl davetinde yapacak.

Fettah Tamince’nin hazırladığı Galataport-Haliç Uber raporu

Şimdi döneyim toplantının taksi ve Uber bölümüne…

Fettah Tamince, çok ilginç bir Galataport ve Haliç analizi yaptı.

Galataport‘un ve Haliçport’un yaşamasının ancak Uber veya benzeri modern çözümlerle olacağını söyledi.

Daha ilginci bu konuda uzun uzun da çalışma yaptırmış.

Almanya’da artık yeni otellerde otopark alanı bile ayırmıyorlar veya otopark alanlarını çok ufaltıyorlarmış.

Çünkü turistler artık kendi arabalarıyla gelmeyi veya araba kiralamayı tercih etmiyor, Uber kullanıyorlarmış.


Fotoğraf: AA

Ekrem imamoğlu’nun 5 bin taksi planı İstanbul’u kurtarır mı?

Toplantıda Ekrem İmamoğlu’nun savunduğu taksi problemini çözme yöntemi de tartışılmış.

Bu plan, 5 bin tane daha taksi plakası satarak, İstanbul’un taksi sayısını arttırmak olarak özetleniyor.

Ancak toplantıya katılanların önemli bölümü bunun tek başına bir çözüm olamayacağı görüşünde birleşti.

Bunun yanında ‘rekabetçi bir Uber yönetmeliği ile medeni çözüme ulaşılabilir’ deniyor.

Fatih Altaylı’ya Uber mektubunu gönderen gizli iş insanı meğer kimmiş

Bu görüşler aklıma, Fatih Altaylı’nın köşesinde geçen şubat ayında çıkan bir yazıyı hatırlattı.

Güzel bir yazıydı.

Altaylı adını vermediği bir iş insanının mektubunu yayınlamıştı köşesinde ve taksi konusunu işliyordu.

İlginç ve önemli bilgiler vardı yazıda.

Çarşamba günkü Sunset zirvesi ile ilgili bilgileri toplarken tesadüfen Fatih Altaylı’ya o mektubu gönderen iş insanının kim olduğunu da öğrendim

TÜRYİD’in eş başkanı ve bu zirvede masanın başında oturanlardan biri olan Barış Tansever göndermiş.

Altaylı’nın yazısından o önemli bilgileri de aktarayım bundan istifade…


Uber

Taksi plaka sahipleri ne kadar vergi ödüyor?

“İstanbul’da 20 bine yakın taksi var, 50 bine yakın taksi şoförü var ve çoğu taksi şoförü taksi plakası sahipleri tarafından sömürülüyor. Taksi plakası sahibi hepi topu 3 bin 500 kişi var. Taksi plakası sahipleri her yıl çok cüzi bir vergi ödüyor. (6 bin TL civarı) ama taksici garibanları resmen sömürüyor, yevmiye adı altında günlük 5-6 bin TL ve yılda 2 milyon TL kemiksiz para kazanırlarken sıfır vergi ödüyorlar! Halbuki Uber ve benzeri bir sistem kurulsa kredi kartından ödeme yapılacağı için herkes gelir vergisi mükellefi olacak, kayıt dışı olmayacak ve vergi kaçağı kalmayacak.

Uber gelirse şoförlerin bahşiş imkanı da doğacak

Üstüne üstlük kimi eski şoför, kimi emekli, kimi öğretmen 100 bine yakın insana ek gelir kaynağı çıkacak ve devlet hayal etmediği vergiyi toplayacak. Biz ve İstanbul’u gelen turistler de doğru düzgün araçlar ve doğru düzgün şoförler göreceğiz. Dahası, ödemeler kredi kartıyla yapılınca kayıt dışılık kalkar, bahşiş devreye girer. Yurt dışında veriyoruz burada ise bahşiş vermek neredeyse sıfır.

Bir taksi günde 6 bin TL plaka sahibine kazandırıyor. 3 bilemedin 4 bin de iki şoföre 24 saat çalıştığı için kalıyor. Benzin ve yağ masrafı şoförün üstünde.”

Bunlar gerçekten ilginç bilgiler…

O nedenle bu pazar gününde şehirlerde yaşayan vatandaşlar olarak hepimizi ilgilendireceğini düşünerek size de aktarıyorum bu bilgileri.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir